Опорний заклад – перший крок до нової української школи в Кролевці

Освіта | 17:30, 3.04.2018
 Поділитися

Поділитися в

Опорний заклад освіти – це заклад загальної середньої освіти, що має зручне розташування, забезпечений кваліфікованими педагогічними кадрами, має сучасну матеріально-технічну і навчально-методичну базу та спроможний забезпечувати на належному рівні здобуття профільної освіти. Це передбачено ЗУ «Про освіту» і створюються подібні навчальні одиниці у рамках реформування всі освітньої галузі.

Нещодавно, в Кролевецькій громаді розпочато визначення опорного закладу на конкурсній основі. Вже з середини квітня стане зрозуміло який заклад стане опорним. На останній сесії міської ради розглядалося дане питання. Депутат міської ради Сергій Коропець закликав прозоріше і виважено підходити до даного етапу реформування, особливо звернувши увагу на сільські школи.

Як розповіла нам начальник відділу освіти профільного управління міськради Лариса Павленко, ключове слово на даному етапі – це якісна освіта, яка ділиться на 3 рівні: початковий (1-4 класи), базовий (5-9 класи) та профільна освіта (10-11 класи).

Раніше 10-11 класи могли обирати: або профільна освіта, або ж універсальний клас, де не має поглибленого рівня, а навчаються за стандартною програмою. Профільна освіта – це напрямок, який дитина обирає, він їй буде необхідний для вступу у ВНЗ, тобто це гуманітарний, природничий, математичний, художньо-естетичний тощо.

Начальник відділу освіти зауважила, що є обов’язкова умова щодо наповнення класів. Він має бути не більше 30 чоловік, хоча встановлена і нижня межа наповнення. Але для того, щоб був профіль повинні бути і паралельні класи. Як мінімум два напрямки, щоб дитина могла обирати між ними.

“З 1 вересня 2017 року вступив в силу закон про профільну освіту і нам уже з 1 вересня цього року треба запускати її. Саме для цього створюються опорні заклади. Державна субвенція на зарплату освітянам виділяється сьогодні громаді. У субвенції враховується не тільки заробітна плата, а й престижність праці і преміювання. А все це розраховується від кількості дітей у закладі”, – сказала Лариса Павленко.

Вона привела середню наповнюваність у школах по Кролевецькій територіальній громаді: 1 школа – 22,61% (норма); 2 школа – 22,50% (норма); 3 школа – 18,84% (нижче норми); 4 школа – 12% (нижче норми); 5 школа – 23,53% (норма); 6 школа – 14,55% (нижче норми); 7 школа – 8% (нижче норми). Тобто, середня наповнюваність по місту складає 19,71%. У сільських шкіл середня наповнюваність 8,13%, зокрема Грузчанська ЗОШ – 7,5% та Реутинська ЗОШ – 9,17%. А визначена наповнюваність по селам має бути не менше 10%.

“Через малокомплектні школи ми не доотримуємо належного фінансування, адже такі школи утримуються за рахунок шкіл з нормальною наповнюваністю. Тому ми й плануємо створити опорний заклад і вирішити проблему наповнюваності шкіл. В опорному закладі будуть створені філії, зокрема це стосується НВК № 4 та сільських шкіл. Вони будуть вважатися як один навчальний заклад і таким чином наповнюваність буде розраховуватися по-іншому. Адже, це єдина можливість врятувати ці заклади, щоб вони були достойно профінансовані. Але є умова, що філії не можуть мати ІІІ ступінь, лише ІІ ступінь», – роз‘яснює Лариса Павленко.

Опорна школа – це така форма навчання, яка дасть можливість підтягнути матеріально-технічну базу закладів, покращити рівень освіти, створити потужний освітянський центр. «Держава сприяє у даному питання як фінансово, так і організаційно. Ми хочемо, щоб ця реформа дійсно створила нову українську школу в Кролевецькій громаді. Тим паче, що дитина разом з батьками має повне право обрати будь який заклад, що розміщений на території Кролевецької територіальної громади», – підкреслила начальник відділу освіти.

До слова, на сесії міської ради слушно зазначив депутат Дмитро Ковальов щодо врегулювання питання нездорової конкуренції у школах за учнів. “Дане питання буде врегульоване”,– пообіцяла тоді депутатам Лариса Павленко. Також, на сесії було прийнято рішення про закріплення територій громади за навчальними закладами. Все ж, останнє слово у питанні отримання освіти – за дітьми та їх батьками.

Якщо Ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

comments powered by HyperComments

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: